Khamis, Januari 24

Khilafnya kita sebagai manusia

#3

khamis , 24 / 01 / 2013

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ   

 

aku mula menyedari dan tersedar satu perkara . ah , mungkin aku je kot yang merasai dan melalui keadaan ini . tapi orang lain mungkin juga pernah mengalaminya . mungkinkah ? bleghhh , ayat pembuka dah macam ye ye je . hihi~

okey , terus kepada tajuk entri yang mungkin agak menimbulkan syak wasangka . maaf jika tersalah bahasa . mari aku kasi satu contoh yang mungkin lebih dekat dengan diri kita . 

bayangkan keadaan bila nak dapat result exam . kalau nak gempak sikit masa nak amek result spm . bayangkan ~ 

   
1. berdoa 

masa ni toksah cakap hape lah , berdoa siang malam tak henti - henti bio dapat result yang gempak gegila ah . memang gegila punya gila ah . pernah buat ? 

bila nak result yang hebat , mohon ALLAH untuk tunaikan . bersungguh sungguh kita lakukan sebelum result keluar . buat solat hajat , solat taubat . tapi kita terlupa , sedangkan kewajipan yang wajib contohnya solat selalu lobang-lobang . ada hati nak mohon result yang bagus ? rasa tak malu nya aku , memohon sesuatu sedangkan aku selalu lupakan DIA . memohon sesuatu sedangkan aku abaikan kewajipan NYA. 

yang tak boleh tahan lagi tu , siap berniat kalau dapat result yang bagus . tak nak abaikan kewajipan sebagai islam , tak nak dah lobang-lobang kan solat . tapi kenyataannya bila result yang bagus keluar contohnya , kita terlupa nak bersyukur . sampaikan kita terlupa juga dengan niat kita sebelumnya . 

yang dapat result yang tak berapa nak cantik , hm hm hm hm hati sedih , kecewa , tertanya - tanya kenapa ALLAH tak tunaikan doa kita . ye , kita terlupa lagi  yang kita selalu abaikan suruhannya . kenapa harus tertanya tanya jika doa kita tidak dimakbulkan ? ehem  

betapa khilafnya kita sebagai manusia ~ 

******* 

mungkin ada yang tidak berpuas hati dengan cara penulisan aku . maaf yaa , aku cuma menaip apa yang aku fikir kan . jangan malu untuk menegur aku :) 



oh belum terlambat untuk mengucapkan salam maulidurRasul kepada umat islam , He is our hero . He is our leader . RAsulullah . He is the named , Muhammad bin Abdullah bin Abdul Muttalib bin Hashim

2 ulasan:

Shakira Pathi berkata...

manusia memang khilaf

MUKA PALSU ツ berkata...

@Shakira Pathi kan ? terima sebab komen :)